sobota, 21 maja 2022

Rozmowa Wołodymira Zełenskiego z Georgem Bushem

Ale tak naprawdę to nie Zełenski zadzwonił do Busha, tylko rosyjscy praksterzy Vovan i Lexus:
"
B - O patrzcie kogo tu mamy, Panie Prezydencie!

Z - Dzień dobry, Panie Prezydencie. Cieszę się że Pana słyszę, cieszę się, że Pana widzę. Co u Pana?

B - U mnie wszystko dobrze, mam nadzieję, że u Pana też.

Z - Dziękuję że udzielił mi Pan czas, bo uważam Pana za bardzo mądrego człowieka. Były prezydent Ukrainy Juszczenko dużo opowiadał o panu. Jak Pan pomógł naszemu państwu. Przecież nie chciał Pan Rosji w NATO?

B - Nie, chciałem żeby on był na krawędzi NATO. Żeby Ukraina weszła do NATO. Jakiś czas.. myślałem, że z Rosją będzie łatwiej się dogadać, ale potem Putin nagle się zmienił. Wszystko co chciał to pozostawać na krawędzi NATO, żeby mieć pewność że NATO to sojusz obronny, a nie ofensywny.

Z - Nie, Pan zawsze chciał wziąć Ukrainę do NATO, Ukrainę a nie Rosję o ile pamiętam.

B - Tak, to prawda. Czułem, że Ukraina musi być w Unii i w NATO.

Z - Wie Pan, ta retoryka na początku lat 90., Sekretarz stanu Baker obiecał Gorbaczowowi nie rozszerzać NATO, ale to było zupełnie nieprawidłowe. Szczególnie przy tym zagrożeniu jakie obecnie przedstawia Rosja.

B - Racja, czasy się zmieniają. Baker był sekretarzem jeszcze za czasów mojego ojca, to było wiele lat temu. Stany Zjednoczone muszą elastycznie dostosowywać się do okoliczności. I właśnie dlatego znajdujecie w naszym państwie tak mocne wsparcie.

Z - Nie, mam na myśli, że to bez znaczenia co tak naprawdę Baker obiecał Gorbaczowowi w przeszłości. Musimy patrzeć na to co się dzieje obecnie.

B - Dokładnie tak. Racja.

Z - Wie Pan, mam na myśli, że to nie tylko wojna Ukrainy. To wojna zachodniego świata przeciwko Rosjanom.

B - Tak

Z - Oczywiście, Rosja się obraziła, że NATO zaczęło rozszerzać się na wschód. To dla nich problem, więc to zaczęli. Mówię o samookreśleniu DRL i ŁRL, okupowanych przez Rosję od wschodniej strony . Putin, próbuje pokazać, że to jest taki sam przypadek jak z Kosowo. Pamięta Pan, wtedy w 2007 roku uznaliście niezależność Kosowo..

B - Tak

Z - I on wykorzystał te same metody..

B - Racja. Nie wiem. Myślę, że jeżeli zwyciężycie albo kiedy zwyciężycie. Wiele z tych pytań przestaną być aktualne.
WASZA MISJA POLEGA NA TYM, ŻEBY ZNISZCZYĆ JAK NAJWIĘCEJ ROSYJSKICH WOJSK. Pytanie tylko czy będziecie nadal dostawać niezbędną pomoc. Oczywiście bardzo na to liczę i dla Stanów Zjednoczonych jest bardzo ważne kontynuować przewodnictwo temu ruchowi i okazywać wam niezbędne wsparcie. Mam wrażenie, że macie dobre relacje z administracją. Wasz minister obrony i inni cały czas informują naszych wojskowych co potrzebują i nasi wojskowi naprawdę wspierają to co Pan robi, Panie prezydencie.

Z - Wspieracie nas Javellinami i innymi rakietami i to fajnie, ale ostatnio USA wysłało do nas zamiast Javellinów Angelinę Jolie. To taki żart..
Chciałem przeprosić za waszego chłopca Michaiła Saakaszwili. Musiałem go przepędzić. Zmęczył mnie, on był moim doradcą na Ukrainie, ciągle zażywał narkotyki w naszej administracji i prosił o dużo pieniędzy.

B - Tak, wiem, słuchajcie.. W głębi serca to szalony facet. Mieliśmy problem z nim w Gruzji. Putin rozstawił pułapkę, a on dał się złapać. W tamtym okresie każda panika była niedopuszczalna. Musieliście mnie zapytać, czy on powinien być częścią waszego rządu. Doradziłbym wam, ale wie Pan, nie rozmawiałem z Saakaszwili od 2008 roku.

Z - Ale on też nie dał rady wstąpić w NATO. To jego ogromna porażka.

B - Tak naprawdę, gdyby był wierny swoim korzeniom, nadal byłby w Gruzji i nie błąkał się po Ukrainie i w innych miejscach. Wiecie, zdenerwowało mnie, że został wybrany, przez jakiś czas dobrze pracował, jego administracja stawiała opór. Myślałem, że zostanie i będzie walczył o gruzińską demokrację, a on zamiast tego wyjechał na Ukrainę.

Z - Zły chłopak.

B - Mogę się zapytać, on (Saaaszwili) cały czas jest na Ukrainie?

Z - Tak. On ma obywatelstwo, zwróciłem mu je. Ale to dosłownie anegdota.

B - Pozwolę sobie zapytać, czy on założył mundur, walczy z Rosjanami? Daliście mu obywatelstwo, musi walczyć z Rosjanami.

Z - Tak.. hm. Chciałbym również podziękować. Udało nam się zachować Pana dziedzictwo na Ukrainie. Na przykład te biolaboratoria, które były finansowane przez Stany Zjednoczone na terenie naszego kraju. To jest program Pentagonu, pamięta Pan?

B - Tak

Z - Na przestrzeniach postsowieckich Pentagon finansuje wiele laboratoriów biologicznych. Udało się nam jej ewakuować w bezpieczne miejsce. Więc Rosjanie nic w tych laboratoriach nie znaleźli.

B - Dobrze. A Ty jesteś mądrym facetem.
"

Brak komentarzy: